Korkea keula ja perä, voimakas sivukaarevuus ja istuinaukon takareunan mataluus ovat nykyaikaisen brittikajakin peruspiirteitä. Kyllä valkoinen väri kajakissa on sitten kaunis. |
Ketterä, sporttinen, mutta matkallekin sopiva. Brittiläinen
Kayman Fury on kuin pieni touring-mallinen bemarini. Suorituskykyinen, kiihtyvä
ja helposti hallittava, mutta pikkuisen ahdas. Yksi selkeä ero autossani ja
Kayman Furyssa kuitenkin on. Siinä missä bemari on omimmillaan moottoritiellä,
Furu on parhaimmillaan kuoppaisilla väylillä ja tuulissa niin kuin
brittiläismalliselta kajakilta sopii odottaakin.
Meloin Kayman Furylla pienillä ja vähän isommilla sisävesillä Uudellamaalla ja Pirkanmaalla. Kunnon aallokkoon en koelenkeilläni päässyt, Pyhäjärven kilometrien mittaisen selän reipasta sivutuulta pääsin sentään haastamaan.
Meloin Kayman Furylla pienillä ja vähän isommilla sisävesillä Uudellamaalla ja Pirkanmaalla. Kunnon aallokkoon en koelenkeilläni päässyt, Pyhäjärven kilometrien mittaisen selän reipasta sivutuulta pääsin sentään haastamaan.
Suojanpuolella Pyhäjärven selällä. Soikea Kajaksportin kumiluukku näyttää suurelta Kaymanin kapella keulalla. |
Kayman on kolmekymppinen kajakinvalmistaja, mutta Suomen
markkinoilla merkki on uusi. Mallistoon kuuluu kaksi aallokkomelontaan tehtyä
Grazya, perus ja hv, Grazystä retkikajakin suuntaan venytetty Fury ja viisi ja
puolimetrinen, suorakölilinjainen nopea Raider.
Kirjoitan käyttökokemuksista lähipäivinä enemmän, kun melon vielä pari lenkkiä lisää.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti